100 puntków od Google

Optymalizacja Prestashop pod kątem Google Page Speed Insights 100/100

Wiele firm, które wykonują optymalizację PrestaShop chwali się wynikami na poziomie 90 punktów. Jako przykład podają sklep „demo”, który po pierwsze nie jest wystawiony na obciążenie generowane przez ruch klientów na stronie. Po drugie ma bardzo małą bazę towarów, co również ułatwia optymalizację.

Naszą usługę mogą Państwo sprawdzić w działaniu na przykładzie rzeczywistego sklepu, który posiada bazę 15 tys. produktów oraz działa pod obciążeniem ze strony odwiedzających go klientów.

W sklepie udało nam się uzyskać wynik ~100/100 punktów desktop i ~90/100 punktów mobile. Wynik ten nie zmienia się nawet w przypadku mocnego natężanego ruchu ze strony klientów sklepu np. po wysłaniu newslettera do tysięcy klientów.

Nie ufaj nam na słowo, przetestuj sam jak szybko może działać Twój sklep oraz jakie wyniki możemy uzyskać w Google Speed Insights i Gtmetrix. Poniżej link do rzeczywistego sklepu w którym zaimplementowaliśmy nasze rozwiązania.

przed optymalizacją

swiatbielizny.pl

średni czas ładowania DOM~ 1 s 0.0 s
średni czas ładowania strony~ 2 s~ 0.2 s
developers.google.com
33%

Mobile

53%

Desktop

90%

Mobile

100%

Desktop

gtmetrix.com
77%
98%
tools.pingdom.com
80%
80%
* Lighthouse performance
- Simulated Slow 4g, 4x CUP slowdown
56%

Mobile

58%

Desktop

88%

Mobile

83%

Desktop

Poprawa szybkości sama w sobie ma znaczenie dla konwersji w Państwa sklepie internetowym. Już w roku 2006 Amazon w przeprowadzonych badaniach wykazał, że każde 0.1 sekundy opóźnienia w ładowaniu sklepu internetowego to zmniejszenie sprzedaży o 1% [źródło].

Przyspieszenie prędkości to jednak tylko jedna z korzyści zaimplementowania naszego rozwiązania. Przeczytaj o tym, co jeszcze zyskasz dzięki integracji z naszą usługą.

Lepsze SEO

Optymaizacja sklepu pod kątem wyszukiwarek internetowych

Nasza usługa stworzona jest z myślą o uzyskiwaniu najlepszych wyników w Google. Państwa sklep ma szansę uzyskać lepsze pozycje po integracji z naszą usługą ponieważ zapewnimy:

  1. - szybkie działania sklepu – na blogu Google można przeczytać, że prędkość działania stron ma istotne znaczenie dla oceny użyteczności danej strony przez Google [źródło],
  2. - implementację w standardzie danych strukturalnych typu „breadcrumbs” i „product”,
  3. - implementacja w standardzie znaczników Open Graph dla Facebooka,
  4. - implementację w standardzie hreflang,
  5. - implementację w standardzie sitemap.xml,
  6. - implementację w standardzie web app manifest,
  7. - zabezpieczanie przed „duplicate content” w standardzie - w Państwa sklepie żadna storna nie będzie posiadać dwóch rożnych adresów,
  8. - dowolność budowy adresów URL – możemy dostosować sposób budowania adresów URL do indywidualnych potrzeb.
SPA + PWA

Single Page Application i Progressive Web App

Po integracji z naszą usługą Państwa sklep będzie działać jako Single Page Application. To znaczy, że żadne kliknięcie klienta na stronie lub przejście na inną podstronę nie spowoduje przeładowania strony w przeglądarce. Poruszanie klientów po sklepie będzie przypominać korzystanie z aplikacji komputerowej/mobilnej, a nie „surfowanie” po stronie internetowej z widocznymi opóźnieniami i oczekiwaniem na załadowanie kolejnych podstron.

Dzięki implementacji wytycznych PWA Państwa sklep będzie można zainstalować jako „aplikacje” na telefonie. Na pulpicie telefonu pojawi się ikonka Państwa sklepu oraz „ekran startowy” w momencie otwierania sklepu jako niezależnej aplikacji.

User experience

User experience na najwyższym poziomie

Wszystkie kliknięcia w sklepie, które nie są niezbędne, a jedynie niepotrzebnie wydłużają czas poruszania się klienta po sklepie zostały wyeliminowane.

W naszej usłudze koszyk w standardzie jest stworzony jako „one page checkout”. Klient nie musi przechodzić przez 5 kroków, co powoduje dodatkowe zniechęcenie i możliwość porzucenia koszyka.

Klient widzi wszystkie „etapy” na jednym ekranie, co znacząco przyspiesza czas składnia zamówienia, a w przypadku gdy klient chce dokonać zmian w którymkolwiek z elementów zamówienia nie musi cofać się do tego „etapu”.

Mniejsze obciążenie

Brak problemów z wydajnością dzięki mniejszemu obciążeniu serwera nawet o 90%

Obciążenie Państwa serwera wynikające z poruszania się klientów po sklepie internetowym spadanie nawet 10-krotnie. 90% obciążenia zostanie przerzucone na „front”, a co za tym idzie nie będą musieli Państwo martwić się już o kwestie wydajności i skalowalności Państwa sklepu.

Jak to robimy

Jak przebiega proces optmyalizacji PrestaShop

Państwa sklep działa w tym momencie jako „jedność”, skrypt PrestShop generuje zarówno panel administracyjny sklepu jak i „front” sklepu widoczny dla Państwa klientów. Aby umożliwić ultra szybkie wyniki i możliwości, które dają nowe technologie. Państwa sklep nie będzie generować bezpośrednio „frontu” sklepu. PrestShop po integracji z naszą usługą będzie generować surowe dane, które umożliwią wygenerowanie ultra szybkiego frontu.

Integracja z naszą usługą składa się z dwóch etapów:

  • 1. Aby zaimplementować usługę optymalizacji Państwa grafika sklepu musi zostać zakodowania od zera jako „Single Page Application” stosując technologię React lub w celu optymalizacji kosztów uruchomienia integracji możemy zaproponować Państwu gotową grafikę dla Państwa sklepu.
  • 2. Do Państwa sklepu PrestaShop zostanie wgrane specjalne oprogramowanie integrujące. Oprogramowanie w żaden sposób nie wpłynie na działanie PrestShop od strony panelu administracyjnego. Oprogramowanie będzie miało za zadanie umożliwić dwustronną wymianę danych między Państwa sklepem a nowym frontem.
Wycena

Jakich informacji potrzebujemy, aby przygotować wycenę

Aby wycenić koszt uruchomienia integracji usługi optymalizacji w Państwa sklepie prosimy o załączenie poniższych danych do zapytania o usługę optymalizacji:

  • - adresu Państwa sklepu internetowego,
  • - statystyk Państwa sklepu – dane nie są nam niezbędne, ale pomogą oszacować, w jakim stopniu wdrożenie naszej usługi w Państwa sklepie będzie opłacalne. Im wyższe odwiedziny tym korzyści z zaimplementowania naszej usługi będą większe,
  • - numer wersji PrestaShop,
  • - prosimy o określenie, czy chcą Państwo zachować aktualną grafikę. Jeśli mamy nanieść zmiany na grafikę to prosimy o listę zmian. Możliwa jest opcja wgrania grafiki zarówno gotowego szablonu jak i zaprojektowanie nowej grafiki,
  • - prosimy wysłać listę zainstalowanych modułów w Państwa sklepie PreshaShop,
  • - prosimy o opisanie wprowadzonych modyfikacji "pod klienta".