Aplikacje progresywne w przypadku małych i średnich sklepów będą najlepszym wyborem. W przypadku małych sklepów jednym możliwym ze względu na koszty tworzenia aplikacji natywnych. Natomiast jeśli koszty nie grają roli naszym zdaniem tylko znane marki powinny rozważać tworzenie aplikacji natywnych ze względu na to, iż problem zaufania ich nie dotyczy tak jak w przypadku mniej znanych sklepów internetowych.
PWA plusy
- Zdecydowanie najniższy koszt wdrożenia ponieważ tworzymy aplikacje jedną dla wszystkich systemów.
- Nie musimy uzyskiwać zgody na dodanie naszej aplikacji „w sklepach”. Prośba o instalację aplikacji wyskoczy automatycznie po wejściu klienta do sklepu internetowego.
- Progressive Web App to nowa technologia i coraz więcej przeglądarek wspiera PWA.
- Google Chrome umożliwiło instalację aplikacji mobilnych na komputerze stacjonarnym.
- Używanie PWA bardzo pozytywnie wpływa na wyniki uzyskiwane w wyszukiwarkach internetowych takich jak Google.
PWA minusy
- Aby działać w 100% procentach potrzebuje dostępu do internetu. Klient może przeglądać strony, które wcześniej odwiedził, lub te które chcemy wysłać klientowi mimo że ich nie odwiedził. Wówczas klient ściągnie je „w tle” po otworzeniu sklepu internetowego. Jednak rozmiar stron, które możemy przesłać do klienta "w tle" nie powinien być duży i nie powinien zwierać zdjęć. W przypadku małych sklepów internetowych, w których cała oferta składa się z kilku kategorii i kilkudziesięciu produktów, można rozważyć wysłanie do klienta całego sklepu.
- Największym minusem PWA jest nie wspieranie technologii przez wszystkie przeglądarki internetowe. Przeglądarki takie jak Chrome, FireFox, Opera wspierają technologię najlepiej.
- Brak dostępu do wszystkich funkcji urządzania jak to jest w przypadku natywnych aplikacji.
Aplikacja natywna plusy
- Natywna aplikacja daje zdecydowanie największe możliwości funkcjonalne. Mozę otrzymać dostęp do takich funkcji jak kamera, dostęp do kontaktów, płatności i innych. Pytanie, czy funkcje telefonu potrzebne są w aplikacji Państwa sklepu internetowego?
- Używanie aplikacji natywnych jest nieco szybsze niż Progressive Web App, ze względu na wcześniejsza wielu-megabajtową instalację.
Aplikacja natywna minusy
- Konieczność pobrania „ciężkiej” aplikacji i instalacji jej na telefonie użytkownika. Jest to największy minus aplikacji natywnych. Badania dowodzą, że że klienci niechętnie instalują aplikacje tylko po to, aby przejrzeć ofertę sklepu. Powodem jest konieczność instalacji i brak zaufania do nieznanych im stron internetowych.
- Wysokie koszty związane z stworzeniem aplikacji.
- Aplikacje powinniśmy stworzyć niezależnie dla ios, andorida i innych systemów.
- Konieczność uzyskania zgody na dodanie aplikacji do „sklepów”