Wiele opracowań i badań wskazuje na to, że klienci opuszczają strony, które mają tendencję do zacinania się lub średni czas otworzenia strony jest za długi.
W przypadku sklepu internetowego, szybkość działania sklepu bezpośrednio powiązana jest z liczbą zamówień. W dobie szybkiego dostępu do internetu można popaść w złudzenie, iż nie trzeba martwić się o szybkość działania strony. Niestety na szybkość dostarczania treści do klienta ma wpływ wiele czynników tj odpowiedni serwer, zoptymalizowana grafika sklepu oraz optymalizacja czasu dostępu do bazy danych sklepu.
Problem z wydajnością uwidacznia się i potęguje wraz z rosnącym ruchem w sklepie. Warto zadbać o odpowiednią optymalizację, która uchroni przed utratą klientów.
Wzrost konwersji i wzrost wydajności serwera to niejedyne z plusów, które daje nam optymalizacja. Bardzo istotną korzyścią jest wzrost organicznego ruchu z wyszukiwarek internetowych. Google nagradza strony, które są szybkie i dostarczają dużej użyteczności.
Szybkość ładowania się strony jest jednym z ważnych czynników rankingowych sklepu internetowego, ale równie ważną kwestią jest prędkość i zasięg indeksowania. Robot google nigdy nie będzie odwiedzać zbyt dużej ilości podstron, bo mogłoby to spowodować zbyt duże obciążenie serwera. Limity co do prędkości i ilości indeksowania mogą być wyższe, jeśli odpowiedź serwera jest szybka.
Kilka faktów:
3 sekundy opóźnienia w ładowaniu strony zwiększa stopień odrzucenia strony o 32%
źródło: https://hostingtribunal.com/blog/how-speed-affects-website/
Amazon wykazał, że każde 0.1 sekundy opóźnienia w działaniu sklepu powoduje utratę 1% sprzedaży.
źródło: https://www.gigaspaces.com/blog/amazon-found-every-100ms-of-latency-cost-them-1-in-sales/
Po przebudowie portalu Pinterest, w celu zwiększenia szybkości działania:
- o 40% zmniejszył się średni czas oczekiwania na załadowanie podstrony,
- o 15% zwiększył się SEO traffic,
- oraz 15% zwiększyła się konwersja rejestracji.
źródło: https://wpostats.com/2017/03/10/pinterest-seo.html
Szbykość działania strony zostało dodane jako czynnik rankingowy w pozycjach google już w roku 2010
źródło: https://webmasters.googleblog.com/2010/04/using-site-speed-in-web-search-ranking.html
W 2016 r. szybkość ładowania strony jako czynnik rankingowy zyskał bardzo mocno na znaczeniu, szczególnie dla wersji mobilnych
źródło: https://searchengineland.com/google-says-page-speed-ranking-factor-use-mobile-page-speed-mobile-sites-upcoming-months-250874
Badanie przeprowadzone przez gtmetrix.com pokazało, że poprawienie szybkości ładowania strony, poprawiło ruch organiczny z google o 10%
źródło: https://gtmetrix.com/blog/rankpay-a-site-speed-case-study/
Prędkość indekoswania Google Bota jest zależna od szybkości Państwa sklepu
źródło: https://hackernoon.com/what-is-crawl-budget-and-how-it-will-affect-your-website-ranking-e09dcfaa8aba